in Santa Rosa

20 december 2011 - Santa Rosa de Cabal, Colombia

We zijn gisteren aangekomen in Santa Rosa de Cabal. We waren hier 8 jaar geleden ook toen we Victor adopteerden, in Villa Sandra. De villa wordt momenteel verbouwd, daarom zitten we nu in een ander huisje maar erg mooi, en rustig. Kleiner dan het vorige maar zonder al die kieren waar zoveel insecten doorheen kunnen kruipen (we zagen een spin zo groot als we nog nooit eerder hebben gezien, brrrr). Het is hier nu lekker warm, zo`n 22 graden. En er vliegen weer allerlei prachtige colombiaanse vogeltjes in geel, rood, groen en blauw rond ons huisje (ook kolibrietjes) Genieten dus.

Victor is net geknipt in een mooi Colombiaanse kapsel en Sandra krijgt op dit moment allerlei vlechtjes in haar haar, want dat wilde ze zo graag.

Speciaal voor Matthijs van Victor: we waren in een bos met allemaal brulapen, heel spannend! En gisteren hebben we gekart, Victor ging als een speer er vandoor, was erg cool. Paardrijden hebben we ook een paar keer gedaan.

We zagen cowboys met grote hoeden op een paard, en indianen met lang haar (mannen en vrouwen) zonder schoenen aan.

En dank voor alle vragen van de klas van Sandra. Sandra is geboren in Pasto, daar gaan we volgende week naartoe. Ze mist jullie ook en vindt het jammer dat ze het kerstdiner niet kan meemaken. Maar het eten hier is meestal erg lekker, vooral de lollies. We eten hier s middags rijst met kip enzo (maar hamburgers, patat en pizzas bestaan hier gelukkig ook), s ochtends elke dag een eitje met brood (maar steeds weer anders) en s avonds eten we vaak een tosti.

We hebben al heel wat zwerfhondjes gezien die Sandra zo mee wilde nemen maar dat gaat helaas niet. Ze zijn niet allemaal zo schattig, er zijn ook enge bij. Sandra leert ze allerlei trucjes te doen voor een stukje koek.

Tot zover maar weer. We gaan vanmiddag naar de Termales http://www.termales.com.co/ en morgen naar Victor s tante en broers en zussen.

Tot de volgende keer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anne Jet:
    20 december 2011
    Hebben jullie je laten masseren in het thermaal bad? Ziet er mooi uit! Wat een boeiende reis maken jullie, veel zien, geen dag hetzelfde, zwerfhondjes, vogeltjes in alle soorten en kleuren, lekker eten, geniet ervan. Hier alles oke. Morgen een kerstboompje kopen, moet in een grote bloempot passen dus een mini boompje. Wat is het verschil tussen een Colombiaans kapsel voor Victor en de kapper in Houten? Lieve mensen, geniet, liefs, Mam
  2. David Renkema:
    20 december 2011
    Bedankt voor de mooie reisverhalen. Ik geniet er van.

Alvast goede kerstdagen gewenst
    david
  3. Frank:
    Beste Jan Pieter,Esther,Sandra en Victor,
    Wat ons betreft mag jullie reis nog jaren duren. Het is zo leuk om de verhalen van jullie te lezen dat we het zullen missen als jullie thuis zijn.
    Wat een prachtige reis met waarschijnlijk ook emotionele momenten. Het blijft een raar gevoel dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten in de zon en wij gewoon onze dagelijkse dingen doen.
    Geniet ervan het is zeer bijzonder wat jullie meemaken, hier is het 6 graden en een dag als allen.
    Wijsheid begint met verwondering.
    Speciaal tot Victor:leer je ook wat Colombiaanse schijnbewegingen?

Groeten Ragna,Githa,Joris en Frank
  4. Kees de Jong:
    21 december 2011
    fijn om jullie reis zo te kunnen volgen.

Heel fijne en gezegende kerstdagen daar toegewenst, en een goed 2012.

Kees de Jong
  5. Marjan:
    21 december 2011
    Mooie verhalen allemaal hoor. Heuse Caballeros! (zo heten ze toch?)
    Heel fijn om te lezen -en mede gezien het formaat van de spinnen- heel fijn dat ik niet mee hoef :-)
    Hier zo langzamerhand bezig met de voorbereidingen voor kerst. Jullie hebben een heel bijzondere voor de boeg! veel plezier en groeten,

Marjan
  6. Matthijs:
    Hoi Victor,

Neem je een brulaapje voor me mee?

Groetjes Matthijs