van Sandra

31 december 2011 - Popayán, Colombia

beste mensen,

We zijn nu in Cali. We hebben gisteren de hele dag in de bus gezeten dwars door de Andes, hele hogen bergen. We hadden in Pasto waterfeest. Het was erg leuk.Je mocht iedereen nat maken. Ook in auto s` wat er met ons was gebeurt was we kregen een emmer water in de taxi, toen we naar het ICBF (kinderbescherming) reden. We gingen naar het ICBF om meer te weten te komen over mijn achtergrond. We konden daar mijn helen dossier kopieren. ik weet nu veel meer over mijn adoptie en achtergrond. Zo weet ik de namen van mijn broers en zussen, hoe oud ze zijn, ik weet meer over mijn moeder en ik heb een fototje van mijn moeder.

Pasto ligt heel hoog.Er lopen veel zwerf honden. met oud en nieuw steken ze zelf gemaakte poppen in brand. In heel colombia mag geen vuurwerk worden afgestoken met oud en nieuw.

In Cali gaan we met vrienden uit Amersfoort die hier ook zijn met hun geadopteerde kinderen oud en nieuw vieren.

Het is heel erg warm, 30 graden, het is hier veel warmer dan in Pato omdat Pasto veel hoger ligt. We lopen hier in zomerkleding rond, bij jullie in NL is het denken we veel kouder. Het zal wel wennen zijn voor ons als we weer in NL zijn.

Om antwoord te geven op de vragen van mijn school vrienden, klasgenoten: Anoek, er zijn veel zwerfhonden en katten, en kittens. Hani, Pasto ligt helemaal in het zuiden van Colombia, verder lopen er veel zwervers rond en bedelaars, veel mensen zijn arm en wonen in krottenwijken, kleine huisjes.

Ik wens jullie allemaal een goed uiteinde en een gelekkig 2012! We komen woensdag aan het eind van de middag, begin van de avond weer thuis. Ik verheug me om jullie weer te zien: Haby, Conchita en Loe, en klasgenoten en meester Andre, opa en oma Dwarswaard en oma uit Baarn.

Sandra van Waasbergen Dwarswaard

1. Liesbeth Daffé:
    Hoi Sandra,
    Nou, wij verheugen ons ook op het weerzien! Maar genieten jullie nog maar even die laatste dagen! En wat leuk om oud en nieuw met jullie vrienden uit Amersfoort te vieren (is dat de familie van Pablo?)
    Ik zal dit straks even aan Haby laten lezen; ik denk dat ze ook wel wat aan je wil schrijven.
    Veel groetjes,
    Liesbeth
  2. Paul en Fenny:
    Hoi lieve mensen!

Wat blijft het leuk om telkens weer jullie verhalen te lezen en jullie te volgen op jullie reis door Colombia heen! Wat is de tijd ook omgevlogen; nog even en dan moeten jullie alweer vertrekken naar NL.

Een hele goede jaarwisseling toegewenst (bijzonder om die daar mee te maken, tegen de tijd dat jullie 'zover zijn' liggen wij vast al te slapen), alvast alle goeds voor 2012! Geniet heerlijk van de laatste dagen in het prachtige Colombia en een goede terugreis toegewenst!

Lieve groet, Tony en familie!
  3. Willem Jan:
    31 december 2011
    Hallo allen daar in het hoge zuiden. We wensen jullie een heel goed uiteinde van 2011 en een mooie start van 2012. Passe auf euch auch auf und komme gut hei, zegt men hier in Zwitserland.
    Liefs uit een wit en koud CH
    Willem Jan
  4. Anne Jet:
    31 december 2011
    Nog een uurtje en dan begint hier 2012. Bij jullie is het al zover, het is toch later in Colombia dan hier?
    Wat een geweldige belevenissen om te volgen, jullie maken wel de reis van je leven. Jammer dat je geen hond of kat kunt meenemen, maar Lou wacht in spanning af tot jullie hem weer komen halen, en dan moet er in huize Waasdwars geen concurrent rondlopen. Geniet nog even, dikke kus, Mam
  5. Liesbeth Daffé:
    1 januari 2012
    Vinden jullie het fijn als ik woensdag wat boodschappen doe voor jullie? Zo ja, wil je dan even een lijstje sturen?
    Liefs, Liesbeth

Hoi Sandra,
    Ik ben blij dat je woensdag eindelijk terugkomt. En nog een gelukkig nieuwjaar!
    Haby