nu echt in Colombia

14 december 2011 - Cali, Colombia

Beste mensen

We zijn in Cali! Prachtige stad, warm klimaat hier met mooie palmbomen langs de weg. We zagen al een Colombiaans eekhoorntje huppelen in de boom, en een paar mooie blauwe en gele vogeltjes. Maar staan ook doodangsten uit bij het oversteken hier, er is weinig (geen) respect voor de voetganger. En we hebben veel bewondering voor degenen die zich hier op een fiets wagen.

Tja, de reis ging niet vanzelf. We vrezen steeds de overstap in Miami, je moet je daar aanmelden alsof je van plan bent je hele leven daar te blijven, en als je vergeet een deo in een plastic zakje volkomen zichtbaar aan te melden, zit je echt in de problemen. Maar het ging er best goed, we hadden slechts anderhalf uur de tijd voor de overstap maar in een uurtje was het gepiept. Schoenen weer aan, riem weer om enz. Vervolgens bleek het vliegtuig niet te gaan! Er was iets mis met de verlichting ofzo in Cali, waardoor ze niet in het donker konden landen. Volgende ochtend om 6 uur zou het gaan. Wel weer een stuk van Miami gezien zo, door het hotel dat we aan de andere kant van de stad kregen ´aangeboden´. En weer om 4 uur op, 5 uur op het vliegveld, net als de dag ervoor.

De reis naar Cali verliep verder goed. Een koffer kwam niet aan, die zal nog wel komen hoop ik. Er waren tenminste een stuk of 30 koffers niet aangekomen, dus ik vermoed dat die van ons er ook bij zit.

Het hotel is lekker ruim, twee kamers en een woongedeelte. Helaas geen stromend water, de kabel is vanochtend doorgebroken tijdens werkzaamheden. JP wil graag weten wanneer dat is opgelost maar puur uit beleefdheid zeggen ze dan dat het vast in een uurtje wel voorbij is, maar ja, dat is natuurlijk niet zo. Hopelijk hebben we morgen weer water, zou fijn zijn.

De kinderen genieten enorm, zijn echt onder de indruk dat ze nu echt in Colombia zijn. Victor vindt het verkeer super, met al dat gedrang en getoeter, en bussen met open deuren enzo. Lekker ongeregeld. En Sandra geniet van de mensen, het eten, de winkeltjes. Vanmiddag nog even een sjieke shopping-mall bezocht, speciaal voor de rijke Colombianen. Er was een ijsbaantje van plastic platen, eigenlijk wilden we de mensen daar even laten zien hoe je nu echt moet schaatsen, maar het kwam er niet van vandaag. Misschien een ander keertje.

Groeten!

1. Anton Alkema:
    14 december 2011
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Kunnen jullie wel water kopen?
    Merken jullie al iets van de komende kerstdagen?
    Ik stel jullie wel vragen, maar ik leef met julie mee.
    Beleef alles met volle teugen!
    Groetjes, Anton
  2. Ina Karssen:
    Dag allemaal,

Ik loop al wat achter zie ik. Fijn te lezen dat jullie nu echt in Colombia zijn. Geniet van deze reis en maak veel foto's, zodat wij ook mee kunnen beleven.
    Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe ze daar naar Kerst toe leven. Jammer van die koffer. Ik hoop dat-ie gauw gevonden wordt.
    En is het weer lekker?
    hartelijke groet, Ina
  3. Paul en Fenny:
    Hoi lieve mensen!

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen...
    Miami blijft dus blijkbaar de stad waar het niet lukt om in 1 x door te vliegen. Misschien een volgende keer gewoon een overnachting boeken in Miami, scheelt heel veel stress. Het roept wel oude herinneringen op!!

Geniet heerlijk van deze reis, we blijven jullie verhalen volgen!

Lieve groet van ons!
  4. Martin Snaterse:
    15 december 2011
    Fin dat jullie goed zijn aangekomen! Spannende reis, hoor! Een goede tijd daar!
  5. Liesbeth Rodink:
    Dag allemaal!
    Wat bijzonder om te lezen wat jullie meemaken! Heb het goed!
  6. Nen,elis Ramdin:
    Hallo mensen,

Heb jullie verhalen gelezen. En, wat mij opvalt, is dat jullie lekker aan het genieten zijn na een lange reis. Ik en mij familie wensen jullie een gezegende tijd toe!

Groetjes, Indra, Nelis & Giovanni
    PS: Verloren van Houten met 2-4.