2e dag in Cali

15 december 2011 - Santa Rosa de Cabal, Colombia

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen. Onze 2e dag in Cali was erg leuk, de dag begon met het goede nieuws dat de ontbrekende koffer op het vliegveld in Cali is aangekomen, gelukkig, al onze cadautjes voor de Colombiaanse mensen zitten daar in...., en de kleren van Esther. Morgen gaan we de koffer weer ophalen. Verder is er ook weer water in het hotel, hiep hoi. Je kunt je er druk om maken dat het er niet is maar daar schiet je niets mee op, het is geen NL en je moet het maar nemen zoals het is. Ze zeggen hier steeds Si Dios quiere, we moeten maar vertrouwen op God, wel lastig hoor als het jou betreft dat je geen water hebt. Vandaag zijn we naar de dierentuin in Cali gegaan, erg leuk, flinke wandeling langs de rivier Cali, in hotel zeiden ze ongeveer 15 min lopen, maar dat is ook weer een Colombiaans begrip, moet je ruim nemen, wandeling was ongeveer 45 minuten, is niet een hele vlakke wandeling maar stoep op en stoep af en ineens verandert wegdek, je moet goed kijken waar je loopt.  Het is een land van uitersten, contrasten, rijkdom, vlak naast bittere, schrijnende armoede, zagen vandaag een dakloze uit een vuilniszak naast een mooi groot appartementencomplex kijken of er wat voor hem in zat, overal voor werkgebouwen, appartementencomplexen, mooie grote huizen heb je beveiliging, niet een beveiliger zoals in NL, nee zwaarbewapende heren die in een soort van klein huisje het pand bewaken. Het weer wisselt heel sterk hier, weet dat het bij jullie slecht weer is, hier begon de dag met heel veel regen, niet gewoon regen maar echt tropische regen, binnen een mum van tijd staat alles blank tot overstroming aan toe. Het is wel erg warm, tropisch, 24 graden ongeveer. Die regen verdwijnt ook wel weer, dus je bent niet de hele dag aan binnen gekluisterd, maar vanmiddag brak er weer zo´n bui los en als je dan even buiten bent ben je ook in mum van tijd helemaal klets nat alsof je een douche over je heen krijgt. Vanmiddag zijn we naar onze goede vrienden uit Amersfoort, Wouter en Jolanda met hun geadopteerde kinderen geweest, ze zitten hier ook in een appartement op vakantie, het was erg leuk, kinderen hebben even gezwommen in een zwembad bij het appartementen complex waar ze zitten en vanavond zijn we naar de stad Cali geweest, langs de rivier hebben we hier een soort traditie dat ze allerlei versiersels hebben in de vorm van bloemen, kruisbeelden, kerststalletjes etc, dat is altijd in de maand december voor kerst. Erg leuk om te zien. Morgen gaan we weer weg uit Cali, naar de koffiestreek waar Victor geboren is, er komt een chauffeur ons ophalen, eerst gaan we dan de koffer ophalen op het vliegveld, daarna langs Palmira waar we een ontmoeting gaan hebben met Andrea, Andrea is een meisje van 12 jaar die we financieel wat steunen via een organisatie. Toevallig ligt Palmira vlak naast Cali en komen we er langs als we naar het koffie gebied gaan, dus een goede gelegenheid. In de streek waar Victor geboren is, zitten we in een huisje met een heel mooi uitzicht, heel anders als hier in een grote stad, in de natuur, we gaan even genieten, tot rust komen. Het is ook de vraag in hoeverre we daar over een computer en internet kunnen beschikken, als het kan sturen we jullie een up date maar het kan ook zijn dat we dit pas kunnen doen als we in een wat grotere plaats zitten. We blijven in ieder geval een week in de koffiestreek. Dan komen we weer naar Cali om daarna nog naar het zuiden te gaan, de streek van Sandra. We groeten jullie allen hartelijk.

Jan Pieter, Esther, Sandra en Victor.

1. Liesbeth Daffé:
    15 december 2011
    Nou, dan lees je dit misschien helemaal niet meer. Klinkt leuk tot nu toe (ik vergelijk natuurlijk met Mali, sommige dingen klinken bekend, andere gelukkig wat minder). Maar ik zou vooral met jullie meewillen naar het rustieke huisje in de koffievelden!!!
    Geniet ervan!
    Liesbeth
  2. Anne Jet:
    15 december 2011
    Lieve kinders,
    Wat hebben jullie een boeiende reis. Geniet ervan, hier is het gietregen, koud, hoort erbij in deze tijd.
    Fijn dat de koffer weer boven water is! Ik denk veel aan jullie, geniet van iedere dag in dat mooie land met al zijn tegenstellingen. Goed dat jullie telefonisch bereikbaar zijn, voor het geval dat. Zal wel niet nodig zijn, maar beter zo. Dat lieve allemaal, kus Mam
  3. Nienke van Andel:
    Hoi Esther en fam!
    Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen leven. Gelukkig is de koffer weer terecht en hoef je niet de hele reis in dezelfde kleren rond te lopen... Groet en een behouden reis verder!
  4. Alex en Joke:
    Hallo globetrotters,
    Even wat opgezocht, maar dat ziet er heel mooi uit rond santa rosa de gabal. Ook wel een heel prettig temperatuurtje denk? Hier niet, donker en regen. Dus: enjoy!! Plezierige voortzetting.
  5. Ina Kohlenberg:
    16 december 2011
    Beste mensen aan de andere kant van de wereld. Wat een reisverslag met hoogte en 'diepte'punten (straten vol regen). Ik ben via Wikipedia in jullie gebied gedoken. Wat een grote stad is Cali!
    Sandra en Victor jullie steken zoveel meer kennis op dan op school!!? Dat moeten jullie klasgenootjes eigenlijk ook eens mee kunnen maken. Geniet van de reis en van elkaar en tot de volgende keer.
    Groeten,
  6. Nelis:
    17 december 2011
    Hoi mooie mensen,
    Met mij gaat het steeds beter. Heb goed nieuws vwb voetbal. Het team van Victor heeft de bekewedstrijd tegen Seastum met 3-2 gewonnen. Dus weer reden voor een feestje. Overwinteren in de beker competitie. Een compliment aan de jongens!

Geniet van jullie vakantie!
    Nelis